Flashback

Fick en sjukt trevlig och lite oväntad flashback igår som jag inte kunnat sluta tänka på. Efter dushen smörjde jag in mig med nån liten reseförpackning av Nivea som jag köpte billigt på ICA för att testa om den var något att ha. När jag kände lukten kom jag ihåg massa små minnen från när jag va liten som jag inte ens visste att jag kom ihåg (om ni fattar vad jag menar?^^). Min kära mormor älskade nämligen Nivea (hon gör det fortfarande) och hade alltid en sån där stor blå burk i badrummet. Så alltid när jag var hos henne och va på toa så kunde jag inte låta bli att öppna den stora burkan och lukta, ta lite på fingret och smörja in armen lite. Tyckte det va jättekul att jämnföra hur mycket lenare den insmörjda armen va mot den jag inte smörjde in. När jag började tänka på saken kom jag ihåg massa andra små händelser som hände hemma hos mormor och morfar, tex att jag kom dit jättetidigt på Lucia och sjöng vid deras sänggavel, lekte kurragömma med morfar i klädkammaren och fick en skruvmejsel i skallen :P och hrmm...hittade 2 plastburkar med pulver (tvättmedel) som jag av nån anledning slickade på så mamma fick tvätta tungan på mig efter xD
Det lustiga är att vissa minnen ser jag som en film och inte från mina egna ögon men jag kollade med mamma och sakerna jag minns på det viset har hänt så jag har inte drömt dom ^^ Hon upplyste mig även om att det mesta jag just nämnde hände innan jag fyllde 4år.
Tänk att en lukt kan locka fram 20 år gamla minnen :)



Nog babblat :) Ha't!
puss<3

Kommentarer
Postat av: Nalicow

Hur långt Innan 4? Jag kommer t.ex Ihåg saker sen jag var ca 3 år.

2010-02-27 @ 18:17:45
Postat av: Vinterflickan

min mormor hade också den stora blåa burken när jag va liten,.. nu har jag fått henne att använda bodybutter istället :P

2010-02-27 @ 18:32:35
Postat av: Fanny

Ja, det är kul när man känner igen saker pga lukt :D

2010-02-28 @ 10:55:50
URL: http://piranahplant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0