Tävling 22/8-09

Ja, jag va ju och tävlade och det glömde jag ju blogga om så som jag flyger fram och tillbaka överallt.
Det var längesen jag tävlade, över ett halvår sen. Det var första gången jag vaknade upp på morgonen och kände den där känslan av att "shit va kul det skall bli idag" istället för "ånej, måste jag gå upp och åka massa bil nu" som jag känt när det gäller kaninhoppning det senaste åren.

Efterssom jag sålde av de flesta kaninerna när jag slutade har jag inte så många kvar. Trias, Ville och Glittra som är i form att tävla (Glimma bara brunstar) så det blev ovanligt billigt för mig att tävla denna gång ;)



Varken Ville eller Trias är dock i kondition för att hoppa som dom brukar men Glittra därimot skötte sig hur fint som helst.
På lördagen tog hon sista pinnen till Svår i krok genom att gå 2+1 och kom med det fyra.
Trias tyckte det var skoj att hoppa höjd igen men utan muskler är det svårt. 70cm på första försöket räckte dock till en andra plats vilket jag tyckte va toppen! Det är ju inte så att han behöver några mer cert :)

  

På söndagen hade jag bara Glittra med mig efterssom det inte var några elitklasser. Hon gjorde sina debuter i svårklass och hoppade som aldrig förr! 0+2 i första klassen! I andra klassen var hon trött och försökte sig på lite "honfasoner" som att putta ner de enklaste hinderna för att sen hoppa de största och längsta på hela banan... skumma kanin...
En tredje och en fjärdeplats blev det iaf men inga pinner efterssom det bara var några få starter.
  

60kr i presentkort på Granngården fick iaf följa med mig hem^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0